سرما خوردگی

ایمنی خود را افزایش دهید

آنها می گویند شما آن چیزی هستید که می خورید، بنابراین خوردن غذاهای سالم می تواند به شما در حفظ سلامت و پیشگیری از سرما خوردگی کمک کند.

کارن انسل، RD، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید : “شما نمی توانید اهمیت تغذیه خوب را دست کم بگیرید وقتی بحث سیستم ایمنی بدن به میان می آید. ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها – اینها همان چیزهایی هستند که بدن شما را قوی نگه می دارند، و بدون آنها بدن نمی تواند خود را از عفونت دور کند.”

و ما فقط درباره میوه ها و سبزیجات صحبت نمی کنیم : غذاها از هر گروه مواد غذایی در اینجا هستند. برای بهترین دفاع در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا، آنها را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید.

سرما خوردگیماهی

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خاویاری سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، و ترکیباتی هستند که به کاهش التهاب مضر در بدن کمک می کند. التهاب مزمن مانع از کارکرد سیستم ایمنی بدن شما می شود، و می تواند باعث سرما خوردگی و آنفلوآنزا و همچنین بیماری های جدی تر شود.

امگا ۳ ممکن است در بیش از یک جنبه با سرما خوردگی مبارزه کند. در یک مطالعه تحت کنترل دارو که در سال ۲۰۱۱ در (Brain, Behavior and Immunity) مغز، رفتار و ایمنی منتشر شده است، دانشجویان پزشکی که سه ماه مکمل ماهی را دریافت کردند دارای سطوح پایین التهاب و علائم اضطراب کمتر بودند – وضعیتی که می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تضعیف کند.

 

سرما خوردگی

سیر

این حبه تند و تیز بیش از یک طعم دهنده به غذا عمل می کند. سیر همچنین شامل آلیسین، یک ترکیب سولفوریک است که وقتی که تجزیه می شود، آنتی اکسیدان ها را قوی می کند.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۱ در مجله Advances in Therapy نشان می دهد افرادی که مکمل سیر را به مدت ۱۲ هفته بین نوامبر و فوریه مصرف کردند کمتر از افرادی مه دارو مصرف کردند دچار سرما خوردگی شدند. و کسانی که بیمار بودند، با مصرف سیر زودتر بهبود یافتند.

اگر سیر به صورت خام مصرف شود، بزرگترین بسته آنتی اکسیدان به شمار می رود. اگر طعم آن را نمی پسندید، کپسول عصاره سیر را در نظر بگیرید.

سرما خوردگی

دانه رازیانه

این دانه های شیرین که دارای خواص ضد باکتریایی هستند نشان داده شده است که سرفه را تسکین می بخشند و احتقان مجاری تنفسی فوقانی را از بین می برند.

دانه های آنیس می توانند خورده شوند (به عنوان مثال در رول ها و کوکی ها)، اما برای مبارزه با سرما خوردگی، معمولاً به صورت چای دم می شوند. طبق راهنمای عملی دارویی انجمن داروسازی آمریکا در مورد داروهای طبیعی، یک دستورالعمل معمول این است که یک فنجان دانه رازیانه خرد شده را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و با شکر، سیر، دارچین، یا عسل (در صورت لزوم) به آنها طعم دهید. این معجون را سه بار در روز مصرف کنید.

 

سرما خوردگی

میوه های خانواده مرکبات

تحقیقات اخیر نشان می دهد که ویتامین C ممکن است به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از سرما خوردگی مفید باشد. با این حال، مطالعات نشان می دهد که مصرف ویتامین در اولین نشانه بیماری می تواند مدت زمان بیماری را تا حدود یک روز کاهش دهد.

خوردن مقدار زیادی مرکبات – خواه مستلزم برش های پرتقال و گریپ فروت باشد، و یا استفاده از لیمو و لیموترش در غذاها – بسیاری از این مواد مغذی را تأمین می کند. در مورد مصرف بیش از حد آنها نگران نباشید، زیرا مصرف بیش از حد ویتامین C کار دشواری است. هر چيزي که بدن شما از آن استفاده نمي کند، از سيستم شما شسته مي شود.

 

سرما خوردگی

گیاه رازیانه

مثل دانه های رازیانه، گیاه رازیانه یک خلط آور طبیعی است، که می تواند به کاهش تراکم قفسه سینه کمک کند و سرفه مداوم را تسکین دهد. هر دو طعم مشابهی دارند، در واقع، در سوپرمارکت ها، رازیانه گاهی اوقات به عنوان دانه رازیانه اشاره می شود، حتی اگر آنها گیاهان مختلفی باشند.

رازیانه را می توان خام یا بو داده مصرف کرد، اما بهترین مزایا از نوشیدن چای ساخته شده از دانه های رازیانه به دست می آید. ۱.۵ قاشق چایخوری دانه های رازیانه و یک فنجان آب جوش را به مدت ۱۵ دقیقه دم کرده و مصرف نمایید.

 

سرما خوردگی

ماست و کفیر

ما معمولا باکتری ها را به عنوان چیز بدی می بینیم، اما برخی از این میکروارگانیسم ها برای سلامتی بسیار ضروری هستند. خوردن غذاهای پروبیوتیک مانند ماست و کفیر، یک راه خوب برای دوباره پر کردن سویه های مفید باکتری ها است، که سلامتی گوارشی را افزایش می دهد و به پیشگیری از بیماری های معده کمک می کند. انسل می گوید : “بیش از ۱۰ تریلیون باکتری در دستگاه گوارش وجود دارد، بنابراین شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که آنهایی که خوب هستند بیشتر از موارد بد است.”

مزایای باکتری های خوب ممکن است فراتر از فقط روده ما باشد. در سال ۲۰۱۱ بررسی و پژوهشی نشان داد که مصرف پروبیوتیک ها – در غذا یا به شکل مکمل – خطر ابتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را بهتر از دارو کاهش می دهد.

 

سرما خوردگی

چای

همه می دانند که یک فنجان چای داغ بخار می تواند به گرفتگی قفسه سینه کمک کند و  گلو درد را آرام کند، اما مزایای چای می توانند عمیق تر اجرا شوند.

همه چای ها – سیاه، سبز یا سفید – حاوی گروهی از آنتی اکسیدان های شناخته شده به نام, کاتچین ها, هستند که ممکن است دارای خواص ضدویروس باشند. در یک مطالعه ژاپنی در سال ۲۰۱۱، افرادی که کپسول کاتچین را به مدت پنج ماه مصرف کردند، نسبت به افرادی که دارو مصرف می کنند، ۷۵٪ کمتر شانس ابتلا به آنفولانزا داشتند.

نیاز به یک دلیل دیگر برای روشن کردن کتری دارید؟ سایر تحقیقات نشان می دهد کاتچین ها ممکن است به تقویت ایمنی کلی، و افزایش سوخت و ساز کمک کنند و از سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری نمایند.

سرما خوردگی

 

فلفل قرمز

فلفل قرمز مانند میوه های خانواده مرکبات دارای ویتامین C بالا است. در واقع، یک فلفل قرمز دارای ۱۵۰ میلیگرم مواد مغذی است – این مقدار دو برابر مقدار روزانه توصیه شده برای زنان است. (یک پرتقال بزرگ، در مقایسه، تنها حدود ۱۰۰ میلی گرم دارد.)

این میزان حتی ممکن است کافی نباشد، با این حال، همانطور که مطالعات نشان می دهد شما برای تحت کنترل درآوردن مواد مغذی برای مهار سرما خوردگی به خیلی بیشتر از این مقدار نیاز دارید. انسل می گوید : “اگر بیمار هستید، باید مقدار زیادی ویتامین C را در طول روز بخورید – ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم.”

 

سرما خوردگی

 

شیر

مقدار زیادی ویتامین D که بدن ما برای ساختن استخوان های قوی نیاز دارد، در برابر بیماری های قلبی از ما محافظت و سیستم ایمنی را تقویت می کند، و – شما حدس زدید آن را – هنگامی که پرتوهای خورشید با سلول های پوستی ما فعل و انفعال می کنند، ساخته می شود. اما این ویتامین کلیدی در غذاهای غنی شده مانند شیر، آب پرتقال، و غلات صبحانه نیز یافت می شود.

دریافت دوز روزانه ویتامین D میتواند سرماخوردگی را خنثی کند. یک مطالعه سال ۲۰۰۹ از بیمارستان عمومی ماساچوست این را دریافت کرد که سطوح پایین ویتامین D با خطر بیشتر عفونت های تنفسی فوقانی همراه بود. در سال ۲۰۱۲، همان محققان دریافتند که مکمل های ویتامین D می توانند از سرماخوردگی زمستانی بچه ها نیز جلوگیری کنند.

  • 220 بازدید

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

تبلیغات متنی