سرما خوردگی

ایمنی خود را افزایش دهید

آنها می گویند شما آن چیزی هستید که می خورید، بنابراین خوردن غذاهای سالم می تواند به شما در حفظ سلامت و پیشگیری از سرما خوردگی کمک کند.

کارن انسل، RD، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید : “شما نمی توانید اهمیت تغذیه خوب را دست کم بگیرید وقتی بحث سیستم ایمنی بدن به میان می آید. ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها – اینها همان چیزهایی هستند که بدن شما را قوی نگه می دارند، و بدون آنها بدن نمی تواند خود را از عفونت دور کند.”

و ما فقط درباره میوه ها و سبزیجات صحبت نمی کنیم : غذاها از هر گروه مواد غذایی در اینجا هستند. برای بهترین دفاع در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا، آنها را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید.

سرما خوردگی

قارچ

وقتی که نوبت به قارچ می رسد، انتخاب های شما خیلی زیاد است : دکمه ای سفید، پورتوبلو، شیتاکی و میتاک فقط تعداد کمی از گونه های قارچ هستند که شما در فروشگاه مواد غذایی پیدا می کنید. خوشبختانه، تمام قارچ ها حاوی نوعی از آنتی اکسیدان های تقویت ایمنی بدن همراه با پتاسیم، ویتامین B و فیبر هستند.

مثلاً شیتاکی، حاوی لنتین، مواد مغذی است که فکر می کنم خواص ضد سرطانی دارد. گونه های دیگر، از جمله مارک های خاص پورتوبلو، در نور ماوراء بنفش به رشد تولید ویتامین D کمک می کنند.

 

سرما خوردگی

 

سینه بوقلمون بدون پوست

پروتئین های ناب، مانند سینه بوقلمون بدون پوست، در بالای لیست مبارزان سرما خوردگی و آنفولانزای انسل هستند. او می گوید : “ما فکر می کنیم پروتئین برای ساخت عضله نیاز است، و مصرف می کنیم – اما در واقع، ما باید آنتی بادی ها را تولید کنیم و همچنین با عفونت در بدن مبارزه کنیم.”

مرغ، بوقلمون و گوشت خوک همه منابع خوب پروتئین هستند، اما شما همچنین می توانید مقدار زیادی پروتئین را از منابع غیر گوشتی مانند لوبیا، آجیل و لبنیات دریافت کنید.

 

سرما خوردگی

سبزی های برگ دار

سبزی تیره تر، محتوای مواد مغذی بالاتری هستند. بنابراین هنگامی که شما در حال تقویت سیستم دفاعی خود برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا هستید، arugula و کلم پیچ را بیشتر از کاهوی یخ زده انتخاب کنید.

سبزی های تیره تر مانند arugula ممکن است حتی به تسکین احتقان قفسه سینه، عطسه و سرفه کمک کند. چگونه؟ این کاملا روشن نیست، اگر چه یک مطالعه در بریتانیا در سال ۲۰۱۱ نشان داد که موش هایی که با سبزیجات سبز تغذیه شدند، گلبول های سفید خون بیشتری نسبت به سایرین بودند که این سول ها با عفونت مبارزه می کنند.

 سرما خوردگی

بلوبری

این نیروگاه های آنتی اکسیدان، تقویت کننده های ایمنی بدن هستند، به خصوص هنگامی که آنها در طبیعت رشد می کنند. در سال ۲۰۰۷ دانشمندان دانشگاه کرنل دریافتند که به لطف سطح بالای آنتوسیانین ها، بلوبری های وحشی دارای آنتی اکسیدان های فعال تری نسبت به هر میوه تازه دیگر بودند – یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها.

سرما خوردگیشکلات تلخ

اونس به اونس کاکائوی خالص نسبت به انواع توت ها حاوی بیشتر آنتی اکسیدان های شناخته شده به نام پلی فنل ها برای مبارزه با بیماری هستند – همچنین مملو از روی هستند.

در بسیاری از موارد، با این حال، مزایای تغذیه ای کاکائو توسط قند و چربی اشباع موجود در میله های شکلات و سایر مواد لذتبخش تحت تأثیر قرار می گیرد. برای به دست آوردن مزایای تقویت سیستم ایمنی بدن بدون اضافات ناسالم، شکلات تلخ ۷۰۲ درصد یا بالاتر را در قطعات بسیار کوچک مصرف کنید – حدود یک چهارم اونس (۱۰ گرم) در روز.

 

سرما خوردگی

آجیل برزیلی

این آجیل های چرب و غنی سرشار از پروتئین، چربی های سالم و سلنیوم، یک ماده معدنی که برای عملکرد مناسب ایمنی ضروری است و ممکن است از بدن در برابر عفونت و آنفولانزا محافظت کند، هستند. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۱، محققان دانشگاه کارولینای شمالی متوجه شدند که موشهای آلوده به ویروس آنفلوآنزا که کمبود سلنیوم داشتند، سطح بالاتری از التهاب را نشان دادند.

بدن شما فقط نیاز به مقدار کمی از سلنیوم دارد، و مصرف بیش از حد می تواند در واقع خطر بیماری های خاص را افزایش دهد.

 

سرما خوردگی

هویج و سیب زمینی شیرین

میوه ها و سبزیجات نارنجی مانند هویج و سیب زمینی شیرین، غنی از بتا کاروتن هستند. هنگامی که ما این غذاها را می خوریم، بدن ما این ترکیب ارگانیک را به ویتامین A تبدیل می کند، که برای حفظ یک سیستم ایمنی قوی و پیشگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا ضروری است.

ویتامین A به خصوص برای مناطقی که هنگام سرما خوردگی haywire می شوند، مهم است : این ماده غشای مخاطی – یکی از اولین خطوط دفاع بدن – که بینی و گلوی ما را  سالم و با عملکرد مناسب نگه می دارد، حفظ می کند.

 سرما خوردگی

دانه های آفتابگردان

این میان وعده های ترد یکی از بهترین منابع طبیعی ویتامین E ، یک آنتی اکسیدان که دیواره سلولی را از آسیب محافظت می کند، هستند. حدود ۳۰ گرم از دانه آفتابگردان ۳۰ درصد از نیاز روزانه شما را تأمین می کند. (برای یک انتخاب سالم تر برای درمان سرما خوردگی ، اطمینان حاصل کنید که دانه های خامرا بیش از آنهایی که در روغن سرخ شده است انتخاب کنید.)

ویتامین E ممکن است برای سلامتی ریه ها بسیار مهم باشد جایی که برای مبارزه با روند مضر شناخته شده به عنوان استرس اکسیداتیو (oxidative stress) ظاهر می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۰۳ در اسکاتلند نشان داده است که افراد دارای رژیم غذایی با ویتامین C و E بالا، ظرفیت ریه بیشتری دارند و خلط کمتری تولید می کنند.

 سرما خوردگی

جو

چه یک کاسه بزرگ از ان را بخورید چه یک ظرف کوچک، جو حاوی یک نوع فیبر به نام بتا گلوکان، شناخته شده برای کاهش کلسترول و افزایش ایمنی بدن است.

مطالعات حیوانی نشان داده است که بتا گلوکان می تواند به جلوگیری از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند، و چند آزمایش کنترل شده پیشنهاد کرده اند که مصرف بتا گلوکان می تواند فعالیت های سلول های سفید خون را در انسان تغییر دهد.

  • 165 بازدید

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

تبلیغات متنی