افزایش وزن در ماه رمضان

 

روزه گرفتن در ماه رمضان باعث افزایش وزن برخی افراد می شود. و اگر شما یکی از آنها هستید، گنترل میزان غذایی که شب ها استفاده می کنید می تواند به جلوگیری از افزایش وزن در ماه رمضان کمک کند. مصرف مواد غذایی کمتر، به نوبه خود کالری مصرفی را کاهش خواهد داد و به شما اجازه می دهد وزنتان را در این ماه مبارک ثابت نگه دارید یا حتی کاهش دهید. به این معنی که حفظ وزن و حتی کاهش وزن در ماه رمضان کاملاً دست یافتنی است!

دلایل افزایش وزن در ماه رمضان چیست؟

  • خوردن به طور مداوم، به ویژه بین افطار و سحر، که گاهی همراه با خستگی به دلیل احساس پری همراه است.
  • عدم فعالیت و بی حالی بعد از افطار
  • مصرف بخش های بزرگ از مواد غذایی، بیش از حد معمول
  • خوردن غذای سرخ شده، چربی بالا و کالری (شیرینی و …) در مقادیر کنترل نشده، به خصوص در شب ها
  • بیرون رفتن برای افطار و یا برگزاری میهمانی افطار

راه هایی برای غذا خوردن سالم و کنترل وزن

در اینجا چند نکته است که قطعاً به شما در مدیریت وزن و جلوگیزی از افزایش وزن در ماه رمضان کمک خواهد کرد :

  1. اجتناب از پرخوری : افطار سبکی بخورید که حاوی موادغذایی معقول و مناسب است.
  2. برای جلوگیری از سوء هاضمه، غذا را به آرامی بجوید.
  3. ابتدا سوپ و سالاد مصرف کنید؛ زیرا کم کالری هستند و باعث می شوند احساس سیری کنید.
  4. در فاصله بین افطار تا سحر حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.
  5. مصرف آب میوه های شیرین را محدود کنید؛ زیرا حاوی مقادیر بالای شکر هستند. سعی کنید در خانه بهیه مکنید.
  6. محصولات لبنی کم چرب و گوشت بدون چربی را انتخاب کنید.
  7. هر زمان و هر زمان، شیرینی ها را با سالاد میوه و میوه های تازه جایگزین کنید.
  8. ورزش کردن عامل مهمی است که به شما کمک می کند چربی بسوزانید. هر روز به مدت حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید؛ با هدفگذاری روی یک ساعت به منظور سوزاندن کالری اضافی.

آشپزی سالم نیز نقش مهمی در مدیریت وزن شما ایفا می کند!

برای جلوگیری از افزایش وزن در ماه رمضان ، غذاهای موردعلاقه خود را با اجتناب از سرخ کردن زیاد، سالم تر تهیه کنید. در عوض مقدار چربی را در وعده های غذایی خود کاهش دهید و از مقادیر کم روغن گیاهی، پختن، کباب کردن و بخارپز کردن در آشپزی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کاهش چربی در پخت و پز لزوماً به معنای کاهش طعم غذا نیست. شما می توانید طعم غذاهای خود را با استفاده از سبزیجات تازه، گیاهان تازه و ادویه جات افزایش دهید که بدون اضافه کردن کالری به غذا طعم می دهند.

  • 94 بازدید

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

تبلیغات متنی