اعتماد به نفس

 

برای بسیاری این حس وجود دارد که اعتماد به نفس همانند قرص جادویی است هنگامی که این نسخه را دریافت می کنید می توانید احساسات خود را در مورد خودتان تقویت کنید همچنین توانایی های خودتان را در زندگی در نظر بگیرید و از یک رو با داشتن اعتماد به نفس گامی جدید در زندگی خود بردارید. ریشه اعتماد واقعی این است که بدانید چه کسی هستید و با خودتان درست همان طوری که هستید رفتار کنید. اگر می خواهید شخصیتی مطمئن تر و با اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید در اینجا چند گام را برای به دست آوردن بهترین احساسات خود و اعتماد به نفس مورد بررسی قرار داده ایم.

۱. تصمیم بگیرید

فرمول جادویی برای احساس اعتماد به نفس وجود ندارد. هر کسی با فقدان اعتماد به نفس متولد نمی شود اما تصمیم گیری قدرتمند در شکل گیری اعتماد به نفس نقش بسیار مهمی دارد و هیچ کس دیگری نمیتواند این کار را برای شما انجام دهد پس هدف های خود را در نظر بگیرید و با تصمیم گیری درست به سمت آن ها قدم بردارید.

۲. آرامش ذهنی

هر که هستید و هر کجا زندگی می‌ کنید، آرامش را به زندگی خودتان دعوت کنید و آن را در ذهن خود جایگزین کنید اگر کلام و رفتار شما سرشار از آرامش باشد بی شک این ویژگی به دنیای اطراف شما نیز منقل خواهد شد پس یاد بگیرید که گاه مسائل را رها سازید چرا که اگر غیر از این باشد همیشه بار اضافه‌ ای را با خود حمل می‌ کنید که این خود سبب ایجاد اضطراب و استرس در شما می شود یک ذهن رها و آزاد تأثیر مستقیمی در داشتن اعتماد به نفس و تقویت آن دارد.

۳. تمرکز بر آنچه که می خواهید

بر توانائی‌ های خود تکیه کنید و برای هر کاری که انجام می‌ دهید ارزش قائل شوید و تمرکز و توجه خود را معطوف کار هایی که می‌ توانید انجام بدهید کنید شما باید خودتان را به خاطر تلاش‌ هایی که دارید تشویق کنید و بیش از فکر کردن راجع به نتیجه کارهایتان روی توانائی‌ های خود تمرکز نمائید چرا که این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید با محدودیت‌ های اجتناب‌ ناپذیر زندگی خود کنار بیایید و ریسک پذیر باشید.

۴. بیشتر بخندید

همه ما می دانیم که زندگی امروزی بسیار پر استرس است و این باعث ایجاد بیماری های زیادی در بدن ما می شود یکی از راه های مقابله با آن خندیدن است. باید سعی کنیم بدون شرط و شروطی بخندیم این عامل باعث می شود تا به شاد زیستن عادت کنیم و این باور غلط را در خود مان رها کنیم که فقط زمانی باید شاد باشیم که حتما چیزی را به دست آورده ایم. زندگی به سرعت در حال گذر است پس سعی کنیم با شاد زیستن دوستان زیادی را در کنار خود داشته باشید و این گونه اعتماد به نفس بیشتری را احساس کنید.

۵.خود را باور کنید

خودتان را باور داشته باشید و همواره خود را به چالش بکشید و در برابر دیگران روحیه ای رقابتی داشته باشید حتی اگر تلاش های شما به موفقیت های کوچک ختم شود. گفتنی است پیروزی های کوچک می توانند سبب ایجاد گیرنده های آندروژنی جدیدی در مغز شوند که باعث به وجود آمدن روحیه ی قدردانی و افزایش انگیزه شود. تصور کنید هرچه تعداد گیرنده های آندروژنی بیشتر باشد باعث اثر بخشی بیشتر هورمون تستوسترون شده و در نتیجه اعتماد به نفس و اشتیاقتان برای مواجه با چالش های پیش رو بیشتر خواهد شد.

  • 125 بازدید

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

تبلیغات متنی